Med hösten kommer..

Hur mycket jag än tycker om hösten sÃ¥ ogillar jag den lr inte den utan att min värk blir värre med kylan som medföljer hösten. 

Jag fick ju diagnosen Artros i händerna, sen har jag ju min skolios som brÃ¥kar hela tiden. 

Men sÃ¥ är det ju sÃ¥ här med omvärlden, att dom inte riktigt förstÃ¥r hur det är att leva med denna värk som jag upplever. Oavsett om dom oxÃ¥ har värk sÃ¥ kan man aldrig känna likadant dÃ¥ vi alla är olika. 
Vi känner värk pÃ¥ olika sätt! 


Min värk (i handen just nu) begräsar min vardag och det är inte alls synd om mig! Men jag känner att jag vill gärna ha rätt vÃ¥rd för att kunna fÃ¥ en bättre vardag. 

PÃ¥ torsdag har jag en tid pÃ¥ vÃ¥rdcentralen, jag hoppas att jag kan fÃ¥ rätt hjälp. Dock misstänker jag att det kanske har förvärrat min artos, att jag fÃ¥r leva med denna värk i handen. 

Men dÃ¥ hoppas jag oxÃ¥ att dom kan hjälpa mig pÃ¥ bästa sätt att kunna fÃ¥ en sÃ¥ bra vardag ändÃ¥. 

Att jag kan jobba mina tider jag fÃ¥r, att jag kan göra allt jag vill i arbetet jag utför utan att fÃ¥ sÃ¥ ont igen. 

Ibland känns det som att jag blir dömd, att min omgivning dömer mig negativt dÃ¥ jag inte kan jobba lr att jag sjukanmäler mig när jag har sÃ¥n värk. 

Det känns som en stor besvikelse, att jag inte kan leva upp till allas förväntningar pÃ¥ mig. Men just mÃ¥ste min hälsa gÃ¥ före!! 

Det jag vill ha från omgivningen är förståelse och respekt för hur jag mår och är som person.
Det gÃ¥r liksom inte jämföra mig med sig själv lr nÃ¥gon annan, det är inte jag! 

Jag är jag! Jag känner min kropp bäst, jag vet hur jag reagerar pÃ¥ min värk, hurnmin kropp agerar när jag fÃ¥r värk! Jag är inte som alla andra och jag är definitiv inte lat!! 

Min hälsa mÃ¥ste gÃ¥ först! SÃ¥ jag kan vara den bästa mamman, frun för mina barn, min man. Vara den bästa mormorn för mina barnbarn. Jag vill kunna leva ett lÃ¥ngt liv utan att behöva ha värk Ã¥ret om, dagarna igenom. 

Hur svÃ¥rt är det att acceptera och respektera?! 




Kommentarer

Populära inlägg