28 år sedan


Tänk att det är så många år sedan jag slutade 9:an. Hela 28 år sedan
Jag har fortfarande kontakt med några tjejer och killar från klassen via sociala medier. 

Tänk om man skulle få till en mer ordentligt träff med några i från klassen. Prata minnen från förr, skratta och skapa nya minnen. 

Jag har dock inte så många trevliga minnen men det finns några iallafall. Jag blev mobbad/utstött nästan hela grundskolan. Det var en ganska tuff period för mig, jag har bearbetat det och mår i dag bra men ärren/minnen finns ju alltid kvar. 

Ändå tycker jag att det skulle vara roligt att träffa de flesta igen, dom som kan såklart. 

Vi har ju alla förändrats under 28 år, till det bättre hoppas jag. Vi är vuxna människor som har blivit klokare med åren. Vi har följt våra drömmar, bildat familj, flyttat och hittat sitt mål i livet. 

Jag tänker så här i min skruttiga hjärna: 
En klassträff på sommaren på ngon mysig restaurang, gärna med uteservering. Vi äter någon god middag, dricker gott och samtalar om livet, skolan. 

Det vore väl inte helt fel kanske?! 
Det behöver inte vara så komplicerat att ses tycker jag. 

Kommentarer