Kalmar

När vi kom till Kalmar så gick vi på loppis på Stortorget. Fann lite fynd åt Tyra såklart.

Farmor och Tyra fann ett mysigt cafe som vi slog oss vid och tog en lyxfika. Tyra åt prinsessbakelse, jag åt en kladdkaka med grädde, farmor/svärmor åt en annan bakelse och pappa/mannen tog en smörgås. 

Vi handlade lite fynd på busfrö oxå. Klänningar till Tyra och en väska till mig. Mannen bytte batteri i sin telefon och sen vandrade vi bort mot bilen för att åka vidare. 

Vi hamnade på Ikea! Handlade nya krukor till våra två växter i vardagsrummet som har växt ut dom krukorna dom har. Svärmor handlade lite oxå. 
Denna gången åt vi inte på Ikea utan vi åkte vidare till nästa affär - Eko. Fann lite saker där med innan vi åkte och åt på Max. 

På vägen hem stannade vi till vid en lekplats och en godisbutik för att handla lite gott till kvällen. När jag och mannen handlade så lekte Tyra med farmor i lekparken. 
Vi bestämde att hit skulle vi åka fler ggr och då med en fikakorg. 

Nu är Tyra och planterar blommor med farmor och mannen är hos en vän som ville bjuda på mat och go dryck. Jag tvättar och inväntar samtal om att jag ska hämta hem Tyra igen. 

Kommentarer