Åldras med värdighet


Handen på hjärtat, vad gör väl den där rynkan i pannan? Det är en rynka, ett tecken på att man levt ett långt och händelserikt liv. 

Ett liv med glädje, tårar, med och motgångar, rynkorna påminner om år av lärdom och visdom, man strävar alltid efter att bli trygg som person, att kunna slappna av & strunta i vad folk tycker. 

Att man gör lite som man vill. Varför kan man inte ha samma inställning med huden? Istället för att försöka dölja så ska man istället acceptera åldrandet. 

Jamie lee Curtis 

Varför är vi människor så rädda för att åldras? Det har man ju alltid gjort och kommer så alltid att göra, vad spelar en rynka mer eller mindre för roll om man är omgiven av människor som man  tycker om & som tycker om en för den man är. 

Livet blir inte roligare för att man är slät i hyn, livsglädje sitter mycket längre in än så. Kråksparkar i ögonvrån som vittnar om många skratt, bekymmersrynka mitt i pannan som visar ens fundersamma sida. 

Ett liv av skratto & leenden resulterar i rynkor kring munnen och ögonen. De berättar en historia om glada tider och spännande upplevelser som du haft – så det finns inget bättre än att omfamna dem så du kan åldras med värdighet!

För vissa kvinnor så är åldrandet & ålderslinjer ett orosmoment & de letar efter snabba sätt att motverka hudens åldrande. Glöm inte att man behövt ha ett långt & glatt liv med massor av roliga upplevelser för att nå sin nuvarande ålder. 

När ser en bild på mig själv så är min tanke "vilka vackra rynkor jag har runt ögonen, va fin jag är med dom". Tänk vad jag måste ha skrattat mycket i mitt liv som gett mig så vackra rynkor, dom minnena bär jag med mig i mitt inre eftersom de gjort så fint avtryck. 

Är det något vi inte kan påverka så är det att bli äldre, det är ju vackert att åldras! 

Kommentarer