Går inte göra något åt det


Jag har en ångest inom mig som inte går att bota även om jag skulle vilja. 

Jag är nog inte ensam att ha denna ångest inombords. Misstänker att det är ganska många som berörs av denna ångest. 

Dödsångest 

Jag får ett tryck över bröstet när jag tänker på att livet tar slut någon gång, att man lever inte för evigt. Blir kallsvettig av tanken av jag kommer lämna barn & barnbarn. 

Livet kommer ta slut när den tiden är kommen, det vet jag men ändå jag har en sån ångest över det! 

Det enda jag kan göra tills tiden är kommen är att njuta av varje sekund av livet. Njuta av varje dag med mina nära & kära, skapa nya minnen som jag bevarar i mitt inre. 

Min ångest kanske lättar under åren som kommer, man accepterar nog det mer & mer under åren man lever. 

Kommentarer

Populära inlägg