Lång resa

För tio år sedan bodde jag i Norrköping, umgick med både familj och vänner om dagarna medans jag sökte något bra jobb. 
Hade arbetsträning pga min rygg men trivdes sisådär. 
Livet pågick även om jag inte riktigt mådde så bra. 

Åkte på kryssning och träffade kärleken, flyttade ner till Småland. Vi bodde mitt i skogen och mannen jobbade i Kosta. Jag var hemma och sökte jobb men det är svårt - även i dag -  att finna jobb utan körkort. 

Vi flyttade till Kosta när Tyra var 2 år, mannen jobbade på matmagasiet i Kosta. Jag gick hemma och sökte jobb. 

För att göra "historian" kort så fixade min svärmor ett jobb åt mig på cafet här i Kosta. Innan hade jag bara sommarjobbat i olika affärer. 

Efter nio år bor vi fortfarande kvar i Kosta, jag jobbar fortfarande på cafet och stormtrivs där. Mannen jobbar på serviceboendet, i köket som kock. Sonen och hans flickvän bor i grannkommunen, båda jobbar i Kosta. 

De två andra döttrarna bor kvar i Norrköping med familj. Tror inte dom kommer flytta ifrån Norrköping. Vi har ju dessutom släkten kvar i Norrköping. 

Vi åker upp ibland för att umgås och träffa släktingarna. Vi stannar oftast bara i några dagar, vi känner att det räcker för oss. 

Kommentarer

Populära inlägg