Livet på landet

Nu ni! Nu ska ni få höra om en dröm jag har haft i många år! Delar min dröm med min man men tyvärr sätter ekonomin stopp för det. Drömmar kan man ändå ha! 

Tänk er att ha en underbar gård på landet. Vakna varje sommarmorgon till fåglekvitter, kossor som råmar i kohagen och naturens olika dofter. 

Skörda rotfrukter, hönor som lägger ägg, plocka frukt direkt från träden i trädgården. Plocka olika vackra blommor i de olika rabatter. 

Skulle vilja ha en gård med ett stort hus med många rum så hela familjen får plats. En ladugård där både höns och katter delar utrymme. 

Öppna ett litet mysigt cafe med olika maträtter med egenodlade grönsaker. Kanske en liten gårdsbutik oxå där människor kan handla lite av allt. 

Drömmen är att öppna en gårdsbutik där allt är närproducerat, inget fabrikat från affären. 

Att kunna gå ut i skogen, plocka bär och svamp för att både sälja och frysa in själv till familjen. 

Tänk er att öppna upp dörren till huset, sätta sig en tidig morgon på farstutrappan. En varm rykande kopp kaffe, slutna ögon och bara lyssna på morgonen som gryr, fåglar som sjunger, insekter som surrar och leker. 

Höra bonden köra sin traktor, kor som råmar, hästar som gnäggar och får som bräker. 

Ta långa promenader på grusvägar, höra naturens musik, plocka blommor vid vägens kant. 

Vilken dröm! Tänk om den någon gång kan bli sann, att få äga en gård på landet! 

Jag är ingen stadstjej fast jag är uppvuxen i en storstad. Trivs bäst på landet och lugnet som infinner sig där. 

Kommentarer