Sommaren är här – och längtan efter familjen blir extra stor
Nu när sommaren äntligen är här kommer också den där längtan efter barnen och barnbarnen. Man drömmer om långa, härliga sommardagar tillsammans, spontana besök, skratt i trädgården och massor av fina stunder. I fantasin känns det nästan som att vi skulle kunna umgås hela sommaren.
Men verkligheten ser ju ofta lite annorlunda ut. Alla har inte semester samtidigt och livet rullar på med jobb och andra måsten. Det är lite synd, men samtidigt blir de stunder vi faktiskt får tillsammans ännu mer värdefulla.
Snart ses vi i alla fall på en gemensam fest och det ser vi verkligen fram emot. Då ska barnen och barnbarnen bo hos oss. Det låter kanske lite märkligt när jag säger att de ska sova i källaren, men där nere har vi vår gillestuga. Där finns en dubbelsäng, en extrasäng och dessutom massor av leksaker. Det brukar bli en riktig favoritplats för de små, så jag tror att de kommer att trivas alldeles utmärkt.
Annars går mycket av tiden just nu åt till att tömma den gamla lägenheten. Vi har kommit riktigt långt och det känns skönt. Det mesta som är kvar är sådant som ska slängas, och källarförrådet ska vi tömma på söndag eller måndag. Sedan väntar en ordentlig städning, som vi hoppas hinna klart med under måndagen.
På tisdag ska jag dessutom till läkaren med min axel, så då blir det en tur in till Växjö. Den dagen lär det nog inte bli så mycket annat gjort, men ibland får man acceptera att hälsan måste få komma först.
Det är mycket på en gång just nu, men mitt i allt försöker jag ändå stanna upp och glädjas åt att sommaren är här. Snart fylls huset av liv och skratt igen, och det är precis sådana stunder som gör allt slit värt det.
Önskar er alla en riktigt fin sommardag och hoppas att ni också får möjlighet att skapa många fina minnen med era nära och kära. ❤️








Kommentarer
Skicka en kommentar