TyraMyras framsteg i simskolan gör mig så stolt

TyraMyra älskar verkligen sin simskola, och det går så bra för henne! Hon är kanske inte 100 % fokuserad hela tiden, men det gör ingenting. Det viktigaste är att hon har roligt, utvecklas och känner sig trygg i vattnet. Det är så härligt att få följa hennes framsteg och se hur mycket hon lär sig för varje gång. Jag är så otroligt stolt över henne!



Idag är vädret lite kyligare, men värmen ser ut att komma tillbaka redan inom kort. På lördag har jag lovat TyraMyra att vi ska gå och bada tillsammans en stund. Vi planerar att ta med oss picknick och massor av dricka eftersom det ska bli riktigt varmt ute.

Badplatsen lär nog vara full av både lekande barn och badsugna vuxna. Själv har jag faktiskt inte badat på flera år, men i år har jag lovat TyraMyra att bada med henne – och då får jag hålla mitt löfte. När man ser solen glittra över vattnet och känner värmen från solens strålar ser det både härligt och svalkande ut på samma gång.



Imorgon väntar jobb för mig medan Tyra är på fritids. Mannen ska fortsätta tömma det sista ur den gamla lägenheten och rensa ur källaren. På fredag ska vi göra den sista städningen och sedan är det dags att lämna tillbaka nycklarna till Bjarne, vår gamla hyresvärd.

Det ska bli så skönt att kunna släppa den delen helt och hållet. Då kan vi fokusera på vårt nya boende och verkligen komma till ro här. Vi har fortfarande lite kvar att fixa för att få det riktigt hemtrevligt – några tavlor ska upp och några små detaljer ska falla på plats.

Fast blir man någonsin helt nöjd med sitt hem? Jag tror faktiskt inte det. Det finns alltid något man vill ändra, förbättra eller förnya. Men man kan komma väldigt långt på vägen, och just nu känns det som att vi är på god väg att skapa ett hem där vi verkligen trivs.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När sanningen inte längre får plats bakom stängda dörrar

Hur reagerar en narcissist när de inte längre kan kontrollera dig?

Simskola & midsommar